Hier is het wel echt zomer - De eerste paar dagen - Reisverslag uit East Setauket, Verenigde Staten van Tessa Wilpshaar - WaarBenJij.nu Hier is het wel echt zomer - De eerste paar dagen - Reisverslag uit East Setauket, Verenigde Staten van Tessa Wilpshaar - WaarBenJij.nu

Hier is het wel echt zomer - De eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Tessa

12 Augustus 2016 | Verenigde Staten, East Setauket

Woensdag 10 augustus begon dan eindelijk mijn stage-avontuur in Amerika. Na veel voorbereidingen vertrokken we woensdagochtend vroeg (ivm de politiecontroles) richting Schiphol. Online inchecken was nog niet gelukt, omdat ik met een visum reis, dus toen maar ingecheckt op het vliegveld. Dit duurde nogal een tijdje, maar uiteindelijk lukte het en na een kopje koffie en afscheid nemen van mama, papa en Martijn was het op naar het vliegtuig. Het vliegtuig had ongeveer een half uurtje vertraging, maar er was nog genoeg tijd voor de overstap in IJsland.
Oja! Bij de gate aangekomen op Schiphol, kreeg ik een andere stoel dan degene die ik ingecheckt had. Deze stoel was in de Economy Comfort class, wat betekende: meer beenruimte en gratis eten en drinken. Een goed begin van de reis dus!

Het vliegveld van IJsland (Reykjavik) was niet heel groot, dus de gate voor de overstap naar Newark was makkelijk te vinden. Het was alleen super druk!! Allemaal mensen die moesten overstappen naar verschillende Amerikaanse steden, gates die zo heel dicht bij elkaar zaten én geen plaats voor nette rijen leidden tot een grote chaos. Toen werd ook nog eens omgeroepen dat vanwege een storing alle vluchten vertraagd zouden zijn, maar gelukkig viel het nog wel mee. In dit vliegtuig helaas geen Economy Comfort class, haha.

Aangekomen in Newark naar de douane. Gelukkig verliep alles goed, m'n paspoort met visum en stage-formulier waren genoeg om Amerika binnen te komen. Na de douane met de Airtrain van de terminal naar de parkeerplaats voor hotel shuttle busjes en toen een kort ritje naar het hotel. Snel ingecheckt en toen gaan slapen in een heeeerlijk groot bed (zie foto).

De volgende ochtend (donderdag) een uitgebreid ontbijtbuffet in het hotel, na om 7 uur wakker te zijn geworden, en toen weer met de shuttle naar het vliegveld. Op het vliegveld weer de Airtrain genomen, maar nu naar het treinstation van het vliegveld. Eerst de trein genomen naar New York Penn station (NJ Transit) en vanuit daar de Long Island Railroad naar Stony Brook (met een overstap in Huntington, gelukkig op hetzelfde perron, dus geen gesleep met koffers etc.).
Hoe verder je Long Island op gaat met de trein, dus hoe meer weg van New York City eigenlijk, des te mooier worden de huizen en des te groener de omgeving wordt.

Op het station van Stony Brook wachtte Susan me op (de komende 6 maanden woon ik bij Carlo en Susan, een Amerikaans echtpaar dat vaker kamers verhuurt aan internationale studenten en een soort host family zijn voor deze studenten) en reden we naar hun huis, met een korte detour over de campus.

Eenmaal aangekomen heeft Susan mij m'n kamer laten zien en hebben we geluncht. Toen zijn we naar de supermarkt geweest zodat ik eten kon kopen. Wat een keus! Ontzettend veel merken/soorten dezelfde producten. Alles kunnen krijgen voor een aantal dagen (alleen spekblokjes was lastig, haha). Na het boodschappen doen kon ik nog even relaxen en toen heb ik met Carlo en Susan gegeten. Na het eten zijn Susan en ik naar een concert geweest, buiten op het grasveld voor een bibliotheek een dorpje verderop. Het was muziek uit de jaren '70, dus ik kende niet heel veel liedjes, maar het was wel gezellig. Het enige nadeel was de regen. Iedereen had eigen tuinstoelen meegenomen, en ook paraplu's, dus we hebben onder de paraplu gezeten bijna het hele concert.
Het is hier trouwens super warm! Hier is het wél zomer, haha. Zo'n 32/33 graden, maar met een hele hoge luchtvochtigheid, dus het voelt nóg warmer.
Na het concert zijn we weer naar huis gegaan en ben ik gaan slapen.

De volgende ochtend vroeg (7.45) zijn Susan en ik op de fiets gestapt richting de campus. Ze heeft me laten zien hoe ik met de fiets naar de campus kom, en waar ik maandag moet zijn. Toen hebben we een uitgebreid rondje over de campus gefietst, waarbij we in verschillende gebouwen naar binnen zijn geweest. De campus is heel groot! Heel veel studenten (vooral undergraduate, dus bachelor) wonen op de campus. Undergraduate students hebben geen keuken, dus ze moeten ergens op de campus eten. Er zijn dan ook heel veel eetgelegenheden, waar je voor een relatief lage prijs kunt eten. En natuurlijk: zeker 2, misschien wel 3 Starbucks op de campus.

Na over de campus te hebben gefietst, zijn we verder gegaan naar het strand. We zijn een schiereilandje op gefietst en weer terug, en bij een natuurlijke bron onze waterflesjes weer gevuld. Toen zijn we weer richting huis gegaan. Thuis aangekomen hebben we een duik in het zwembad van de buren genomen (de zus van Carlo woont hiernaast en heeft een zwembad). Bijna alle huizen hier hebben een zwembad, trouwens. Toen gedoucht en geluncht. Na de lunch kwam de nieuwe AirBnB gast aan (Carlo en Susan verhuren ook een kamer aan AirBnB gasten) en toen zijn we met z'n drieën met de auto naar Port Jefferson gereden. Port Jefferson is een vissersdorpje verderop, met een hele mooie haven en veel kleine boetiekjes/winkeltjes. Heel leuk om daar even rond te lopen. Daarna zijn we weer naar huis gegaan, en toen dacht ik, laat ik maar eens een reisverslag maken, voor ik alweer dingen vergeet.

Het plan voor morgenochtend is om nog een keer naar de campus en terug te fietsen, zodat ik het zeker kan vinden maandag. Verder weet ik nog niet wat ik dit weekend ga doen, maar het beloofd een heel warm weekend te worden, dus heel veel zal het niet zijn.

Tot het volgende verslag!

  • 12 Augustus 2016 - 23:39

    Dicky En Henk:

    Wat een leuk reisverslag! Zo te lezen ben je wel op een goed adres beland.
    Heel veel plezier en een goede stage gewenst. We vinden het leuk om op de hoogte te blijven.
    Groetjes,
    Dicky en Henk

  • 13 Augustus 2016 - 16:18

    Henk En Annie:

    Zo te lezen ben je in een leuk gastgezin gekomen.Succes met je stage. Geniet ook van het land. Groetjes Henk en Annie

  • 13 Augustus 2016 - 19:32

    Lorin:

    Fijn te lezen dat je op zo'n goede plek terecht bent gekomen.;)
    Heel veel succes en geniet ervan daar!!
    Ik verheug me op al je volgende verhalen.:)
    Xxx Lorin

  • 14 Augustus 2016 - 19:59

    Veronique:

    Hoi Tessa, fijn dat de reis verlopen is en dat je zo leuk opgevangen bent door Susan. Dat voelt goed, niet waar? Ik hoop dat je ook een leuk weekend gehad hebt (maar lees dat ongetwijfeld nog) en wens je heel veel succes bij je eerste stagedagen! Groetjes, Veronique

  • 15 Augustus 2016 - 10:14

    Laura :

    He Tessa!

    Wat leuk om je eerste ervaringen te lezen! :) Fijn dat je goed bent aangekomen en dat je al wat wegwijs bent gemaakt. Veel succes met je stage en ga ook vooral genieten! :) Ik hoop snel weer wat van je te kunnen lezen!

    xxx Laura

  • 15 Augustus 2016 - 13:58

    Hermien Vonk:

    Hoi Tessa,
    Het klinkt supergoed, allemaal. Wat heerlijk dat je de eerste nacht al tot 7 uur kon slapen. Toen wij in New York waren was ik de eerste morgen al om 4.30 uur klaar wakker.
    Vandaag de eerste dag op de universiteit. Spannend hoor.
    We verheugen ons op je volgende reis/studieverslagen! Groetjes, ook van Kees,
    Hermien

  • 29 Augustus 2016 - 19:21

    Diny Rozema:

    Hallo Tessa,

    Een late reactie op je mooie en uitgebreide reisverslag. Wat fijn dat je een goede reis hebt gehad, wel met enige vertraging, maar toch wel voorspoedig.
    Uit jouw beschrijving over de ontvangst en het wegwijs maken door Susan maak ik op dat Susan een hartelijk mens is dat haar best doet om jou je thuis te laten voelen.
    Het bijwonen van een concert, jullie bezoek aan een naburig vissersdorpje en het feit dat je in het zwembad van de buren kunt zwemmen, zij hartstikke leuke dingen.
    Inmiddels is het al eind augustus en ben je waarschijnlijk al behoorlijk gewend.
    Ik wens jou een heel goede tijd toe op Long Island en heel veel succes met het onderzoek en je scriptie.
    Het is, denk ik, geweldig om aan zo'n onderzoek te moegen meewerken.
    We horen graag hoe het verder gaat.

    Een hartelijke groet,

    Wim en Diny

  • 02 September 2016 - 00:05

    Gerrit Jan Wilpshaar:

    Hartelijk dank voor het verslag, en al het goede toe gewenst.

    Vriendelijke groeten van oma en gerrit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, East Setauket

Tessa

Een reisdagboek van een Voeding en Gezondheid studente uit Wageningen, die een half jaar stage gaat lopen in de VS, bij Stony Brook University.

Actief sinds 09 Aug. 2016
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 6992

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 28 Februari 2017

Stage in de VS

Landen bezocht: