3e maand en bijna de hele 4e - Reisverslag uit Stony Brook, Verenigde Staten van Tessa Wilpshaar - WaarBenJij.nu 3e maand en bijna de hele 4e - Reisverslag uit Stony Brook, Verenigde Staten van Tessa Wilpshaar - WaarBenJij.nu

3e maand en bijna de hele 4e

Blijf op de hoogte en volg Tessa

06 December 2016 | Verenigde Staten, Stony Brook

Time flies when you’re having fun? Ik ben hier nu bijna 4 maanden, dus al ruim over de helft, maar zo voelt het niet! Hoog tijd voor weer een nieuwe update.

Zoals gezegd zijn we het weekend van 22, 23 oktober naar Philadelphia geweest. Zaterdagochtend vroeg hebben we een auto gehuurd en zijn we naar Philly gereden. Ana kent iemand uit Brazilië die in Philly woont, dus daar konden we overnachten van zaterdag op zondag. Zaterdag de 22e hebben we het centrum bekeken (mooi!) en zijn we uit eten geweest (naar een restaurant waar je je eigen drank mee mocht nemen, heel apart). De 23e zijn we naar het Wissahickon Valley State Park geweest, net buiten de stad. Daar hebben we een hele mooie wandeling gemaakt en dus de herfstkleuren van de bomen gezien, heel gaaf.

Het volgende weekend, 29 en 30 oktober ben ik met Lucie (een Franse AirBnB gast) weer naar het oosten van Long Island geweest op zaterdag en naar het zuiden (de oceaan) op zondag. Lekker uitgewaaid op het strand, met verrassend mooi weer.

3 november was ik jarig, dus heb ik een stroopwafeltaart gemaakt, haha. Diezelfde avond hebben we een lekkere massage gehad en daarna zijn we uit eten geweest.
Zaterdag 5 november zijn Ana en ik naar Avalon Park geweest, waar we een mooie wandeling gemaakt hebben in alweer verrassend mooi herfstweer. Na het wandelen in het park zijn we naar het centrum van Stony Brook gelopen, wat daar in de buurt was. Daarna besloten we terug naar huis te wandelen, wat misschien niet het beste idee was (zeker anderhalf uur lopen en dan te bedenken dat we daarvoor dus al in het park gewandeld hadden). Gelukkig zijn we weer veilig thuis gekomen :)

Zaterdag 12 november zijn Ana en ik met Sara naar het winkelcentrum geweest en hebben we ’s avonds een slaapfeestje bij Ana gehad (gezichtsmaskertjes, lekker eten etc). De volgende dag zijn we naar de bioscoop geweest, naar Doctor Strange, heel gaaf!

Het volgende weekend zijn we alweer naar de bioscoop geweest, maar nu naar de nieuwste Harry Potter film: Fantastic Beasts en Where to Find Them. Deze hebben we in IMAX gezien, super cool. Ook hebben we kerstkado’s gekocht en zijn we uit eten geweest.

Het volgende weekend was een lang weekend, ivm Thanksgiving (donderdag 24 november). De 24e zijn Ana en ik naar NYC gereisd en vanuit daar hebben we een bus genomen naar Washington DC! De bus had ongeveer een uur vertraging vanwege het verkeer. Thanksgiving is een heeeele belangrijke feestdag in Amerika, waarschijnlijk net zo belangrijk of zelfs belangrijker dan kerst. Iedereen gaat naar familie. In Washington aangekomen gingen we naar onze AirBnB, een soort kelder onder het huis van de verhuurder met een eigen ingang en badkamer. Toen we aankwamen werden we hartelijk begroet én kregen we een traditioneel Thanksgiving diner met kalkoen (natuurlijk), cranberry saus, spruitjes, sperzieboontjes en aardappelpuree. We werden ook uitgenodigd om de vrienden van de verhuurder te ontmoeten met een glaasje wijn. Dit bleken allemaal homoseksuele mannen te zijn die allemaal heel veel gereisd hadden en heel veel te vertellen hadden, geweldig! Met Thanksgiving is het de traditie dat je iedereen bij langs gaat en dan verteld waar je dankbaar voor bent. Aan de hand hiervan hebben we hele interessante en inspirerende gesprekken gehad, een hele fijne ervaring voor onze eerste Thanksgiving in Amerika.
Vrijdag de 25e hebben Ana en ik het Witte Huis en de vele monumenten en memorials in Washington DC bekeken (Tweede Wereldoorlog, Vietnam oorlog, Korean war monument, Martin Luther King Jr., Washington, Jefferson, Roosevelt, Franklin, Lincoln etc). Daarnaast hebben we het Air and Space Museum bekeken en een deel van de National Gallery of Art. In Washington zijn heel veel gratis musea, waar dit er twee van zijn. Al met al een hele leuke dag, maar heeeeel veel gelopen!
Zaterdag zijn we eerst naar het Capitol geweest, het politieke hart van de VS. Hier kregen we een rondleiding en kwamen we wat meer te weten over de politiek. Daarna zijn we weer naar de National Gallery of Art geweest en ook nog naar het Natural History Museum.
Zondag zijn we nog naar de dierentuin geweest (ook gratis) ’s ochtends en daarna zijn we weer met de bus terug naar NYC gereisd, ook nu weer met een uur vertraging. Dit betekende helaas dat we onze aansluitende trein misten en uiteindelijk waren we rond 11 uur ’s avonds weer thuis. Moe, maar een heel leuk weekend.

Afgelopen weekend was er een albumpresentatie van een band in Benner’s farm, waar Ana haar studio van huurt. Daar hebben we weer geholpen (hamburgers en hot dogs grillen, mac&cheese en chili opscheppen) én natuurlijk genoten van de muziek.
Gisteren (zondag 4 december) zijn Ana, Sara en ik naar Port Jefferson geweest om te schaatsen! Het ijs was niet al te best en de schaatsen waren nog slechter, maar om Ana een eerste indruk te geven van schaatsen was het zeker leuk. Daarna zijn we uit eten geweest en hebben we met Carlo en Susan een toneelvoorstelling van ‘A Christmas Carol’ van Charles Dickens gezien (dit hebben we als vroeg kerstcadeau van hun gekregen). Een hele goede voorstelling en al met al een hele leuke dag.

Tussendoor hebben we nog een aantal keer samen gegeten etc, maar het is allemaal al zo lang geleden weer (oeps) dus dat weet ik niet precies meer, haha.
Wat betreft het labwerk/project gaat het goed! Onze muizen hebben het goed gedaan maar de tumoren werden te groot dus die hebben we moeten opofferen (sacrificed for science?). Met de rest van de experimenten gaat het ook weer de goede kant op, na dat het de laatste maand wat minder ging.

Dat was het weer voor nu! Over een paar weken komen papa, mama en Martijn me opzoeken en ook Charlotte komt gezellig langs, dat is iets om naar uit te kijken :) Groetjes en tot het volgende verslag!

• 06 December 2016 - 21:44

Veronique:

Dat zijn weer heel wat belevenissen Tessa! Geweldig, zoals jij van het land en van alle ervaringen geniet. Ik snap dat je uitkijkt naar de komst van je vader, moeder en Martijn, weet zeker dat zij er ook naar uitkijken. We spreken je ouders volgende week zondag, dan zullen we er nog wel meer over horen! Fijne kerstdagen alvast en tot het volgende verslag! Groetjes uit Hardenberg

• 11 December 2016 - 19:07

Gerrit Jan Wilpshaar:

Beste Tessa,
    Hartelijk dank voor het verslag, we hebben de indruk dat je het heel goed naar de zin hebt in het verre
    Amerika en dat je heel veel ziet.
    Een mooie uitdrukking is dat: Opoffering voor de wetenschap, daar kan heel veel in zitten.
    Het is heel goed om te horen dat het goed met je gaat daar.
    Wens ik je alvast een hele goede kerst toe met je ouders en Martijn.

Met vriendelijke groeten
    Oma en Gerrit